Առաջին Ավատար (2009թ․) իրադարձություններից անցել է տասնհինգ տարի։ Լեյտենանտ Ջեյք Սալին վերջնականապես ընտելացել է նաավի ցեղի առաջնորդի դերին, ամուսնացել է Նեյտիրրի հետ եւ մի քանի երեխա է դաստիարակում։
Սակայն անցյալն այդքան հեշտ բաց չի թողնում՝ Պանդորա մոլորակի գաղութացումը շարունակվում է եւ Սալիին հետապնդում է իր հին ընկերոջ՝ հանգուցյալ գնդապետ Կուորտիչի (նախորդ մասի անտագոնիստը) հիշողությամբ օժտված ուրվականը։ Այդ պատճառով Ջեյքը ընտանիքի հետ ստիպված է ապաստան փնտրել կղզիաբնակ նաավի ցեղի մոտ եւ բացահայտել իր համար ջրի ուղին։
Առաջին հայացքից թվում է, որ Ջեյմս Քեմերոնը փորձում է հանդիսատեսին վաճառել նույն ապրանքը, ինչ 2009 թվականին․ սա նույնպես վիզուալ ճանապարհորդություն է անասելի գեղեցիկ Պանդորայով (միայն թե ջունգլիների փոխարեն, որոնք, սակայն, ֆիլմում նույնպես քիչ չեն, այժմ ծովային հորիզոններ են), կրկին Ջեյք Սալիի եւ գնդապետ Կուորտիչի, չար երկրային գաղութարարների եւ բնության հետ ներդաշնակության մեջ ապրող նաավիի պայքարը, ինչպես նաեւ խոհածումները համապարփակ Էյվիի առեղծվածային էության մասին։ Եվ դա շատ առումներով արդարացի է, բայց պարադոքսալ կերպով բնավ չի վնասում ֆիլմին։
«Ավատարի» գլխավոր հաղթաթուղթը եւ այնժամ, եւ հիմա առաջադեպ տեխնոլոգիաներն են, սակայն այն սոսկ պատյան չի ծառայում՝ տեսողական էֆեկտների ողջ զինանոցը ուղղված է հանդիսատեսի առաջ Պանդորայի՝ ինքնատիպ եւ եզակի, ամենայն մանրամասնությամբ մտածված աշխարհի ծավալմանը։ Երբեմն «Ավատար․ Ջրի ուղին» ասես ոչ թե գեղարվեստական, այլ վավերագրական ֆիլմ է՝ վայրի բնության, պատմություն դրա բնակիչների մասին, բնիկների կյանքի ազգագրական ուսումնասիրություն։ Քեմերոնի ֆիլմն իր ժամանակի բացառիկ բլոքբաստեր է, որը ստիպում է ամբողջովին ենթարկվել կինոկախարդանքի կամքին եւ էկրանին կատարվողից բացի՝ ոչնչի մասին չմտածել։ Ռեժիսորն այստեղ հանդես է գալիս իբրեւ սեփական աշխարհը ստեղծող արարիչ, եւ ձեւն այստեղ հաճախ նարատիվային բովանդակությունից շատ ավելի է կարեւորվում։ Հավասարապես տպավորում են ինչպես դրայվով լեցուն մարտական տեսարանները, այնպես էլ օվկիանոսային խորությունների մեդիտացիոն ուսումնասիրությունը։ Այդ հորձանուտն ուզում ես սուզվել, եւ արդեն այդքան էական չէ, որ առաջին ֆիլմը գրավում էր նույն բանով․ քանի դեռ այս հնարքն աշխատում է, ֆրանշիզայի ապագայի համար կարելի է չանհանգստանալ։
Դժվար է Քեմերոնին մեղադրել ինքնակրկնության մեջ, մյուս կողմից՝ հեղինակը փորձում է մեզ կարեւոր իմաստներ հասցնել, որոնք ժամանակի ընթացքում միայն ավելի են արդիականանում։ «Ավատար․ Ջրի ուղին» առավելագույնս ուղիղ եւ համոզիչ ապագաղութային պատմություն է։ Սա Ամերիկայի, Աֆրիկայի, Ավստրալիայի, եւ նույնիսկ Սիբիրի «յուրացմանը» բնիկների տեսանկյունից նայելու հնարավորություն է։ Տեսնել, թե ինչպես է խարխլվում նրանց կացութաձեւը, քաղաքակրթության կրողների ճնշման տակ ոչնչացվում նրանց մշակույթը, գնահատել նրանց կյանքի գեղեցկությունը եւ զգալ դրա կորստի ցավը։ Ընդ որում, ֆիլմը չի շեղվում մարդասիրական հունից, ոչ բոլոր մարդիկ են դիվայնանում, նույնիսկ նրանցից վատագույններն ունակ են կարեկցանքի, դե իսկ նաավիներից ոչ բոլորն են միայն լավ արարքներ գործում։ Այսինքն Քեմերոնը բարդի մասին խոսում է պարզ լեզվով, բայց ոչ՝ պարզունակ։
«Ավատարի» սիքվելի երկրորդ կարեւոր առանձնահատկությունը դրա էկոլոգիական օրակարգն է։ Այն նաեւ առկա էր առաջին ֆիլմում, բայց ծովային միջավայրը ավելի պատկերազարդ դուրս եկավ։ Այժմ ռեժիսորը բանավեճի մեջ է մտնում ամերիկյան արձակի դասական ստեղծագործության՝ Մելվիլի «Մոբի դիքի» հետ, վերջնականապես շեշտը դնելով ոչ թե կետորսների, այլ կետերի վրա, որոնց պանդորյան անալոգներն այժմ ֆիլմի՝ սուբյեկտայնությամբ օժտված լիարժեք ողբերկագական հերոսներ են, իսկ ահա որսորդները՝ վանող, կիսածաղրական կերպարներ: Եվ, թվում է, թե դա այն թեման է, որի մասին նույնպես չի խանգարի հաճախակի հիշեցնել։
Այդուհանդերձ, չի կարելի ասել, որ «Ավատար․ Ջրի ուղին» բացառապես կրկնում եւ ընդլայնում է նախորդի թեմաները։ Նախեւառաջ՝ այն զարգացնում է Պանդորայի աշխարհը, ամրացնում է դրա մշակութային եւ դիցաբանական հիմքերը, նոր բիոմներ է ուսումասիրում։ Երկրորդ՝ զարգացնում է կերպարների բնավորության գծերը՝ նրանց նոր ցնցումային վիճակների մեջ դնելով, ճակատ ճակատի տալով, ստիպելով բարդ որոշում կայացնել։
Ի վերջո, չնայած ողջ առաջադիմական օրակարգին, Ավատարի լեյտմոտիվն ավանդական է՝ ընտանիքի կարեւորությունը եւ արժեքը, նրա գերակայությունը ամենայն մնացյալի հանդեպ։ Թերեւս, Քեմերոնը դա հասցնում է անգամ սաստիկ սեւեռունության՝ անընդհատ օգտագործելով «երեխաները դժբախտության մեջ են» հնարքը։
«Ավատար․ Ջրի ուղին», հավանաբար, իդեալական կինո չէ։ Այն պարզ, գծային եւ կանխատեսելի սյուժեով է, իսկ իմաստներն այնտեղ ճակատային են մատուցված։ Բայց բնավ չես ուզում դրա համար նրան կշտամբել, չէ որ դա լիովին անկեղծ եւ ոգեշունչ ստեղծագործություն է, վերջին տարիների ամենաազդեցիկ բլոքբաստերի տեսքով մատուցված անկեղծ եւ արդիական հեղինակային պատմություն։
Անտոն Մուխորտով
Հետևեք NEWS.am STYLE-ին Facebook-ում, Twitter-ում և Instagram-ում
13:14, 19 ապրիլի
Անզուգական Մոնիկա Բելուչին ասում է, որ «համակերպվել է ծերության հետ»12:22, 19 ապրիլի
Բեն Աֆլեքի դուստրը «քամինգ աութ» է արել. Ֆինն իրեն ոչ տղամարդ է համարում, ոչ՝ կին11:21, 19 ապրիլի
Վիկտորյա Բեքհեմը բացահայտել է իր ե Դեւիդի երջանիկ ամուսնության գաղտնիքը10:18, 19 ապրիլի
Քանյե Ուեսթը բռունցքով հարվածել է իր կնոջն անհանգստացնող տղամարդու դեմքին09:00, 19 ապրիլի
ԱՊՐԻԼԻ 19-Ի ՁԵՐ ՌՈՄԱՆՏԻԿ ՀՈՐՈՍԿՈՊԸ23:39, 18 ապրիլի
Անգլիացին տարված է ամուսնացածների՝ հատկապես իր գործընկերների ու ընկերների կանանց հետ սեքսով22:22, 18 ապրիլի
Ընձառյուծի պրինտը վերադառնում է. Ռիհաննայից մինչև Քենդալ Ջեներ՝ ոճային հայտնիները մարտահրավեր են նետում «հանգիստ շքեղությանը»21:22, 18 ապրիլի
Այսօր առավոտյան ձեր խմած սուրճը կարող է լինել 600 000 տարեկան20:40, 18 ապրիլի
Միջնադարյան առեղծվածային ձեռագիրը կարող է լինել սեքսի հնագույն ձեռնարկ19:26, 18 ապրիլի
Առաջին «Միսս արհեստական բանականություն»-ը կստանա 20 000 դոլարի մրցանակ16:25, 18 ապրիլի
Bugatti Home հավաքածուն միավորում է բրենդի՝ ավելի քան հարյուրամյա ժառանգությունը ժամանակակից դիզայնի հետ15:21, 18 ապրիլի
353 պարուհիների պարը նոր համաշխարհային ռեկորդ է սահմանել